Saniye İçinde Yönlendiriliceksiniz

Leyla Güven iddianamesi ataerkiyi açmaza düşürmüş


20.01.2021 - Bu Yazı 141 Kez Okundu.
Yorum : 0 - Onay Bekleyenler : 0

 Hazırlanan iddianamelerde savcılıkların, suç icat etme becerisiyle karşılaşmak vaka-yı âdiyeden. Bu denli sıradanlaşmış olmasına rağmen Leyla Güven iddianamesinde icat edilen yeni suç, hayli şaşırtıcı. Gerçi ilk anda şaşırıp sonra neden şaşırdığımıza şaştığımız durumlardan demek belki daha yerinde olur. Hem kadın hem Kürt olmaktan kaynaklanan çifte ayrımcılık da sık karşılaşılan durumlardan olunca, şaşırmak da abes kaçıyor ama anasoylu kavramına itirazla yapılmasıyla ilk kez karşılaşıyoruz. Leyla Güven’in konuşmalarında “anasoylu toplum yaşanmıştır ve erkek egemen uygarlıklar bu kültürü yok etmek için her türlü politikayı hayata geçirmiştir” şeklindeki ifadelere sıklıkla yer verdiği bilinir. Yine bilinir ki Leyla Güven dışında pek çok kişi kullanmıştır bu ifadenin benzerlerini. Dünyanın her yerinde ve ülkemizde feminist konuşmaların bir yerinde illa ki geçer. Engels, Ailenin, Özel Mülkiyetin ve Cinsiyetin Kökeni’de Morgan’ı kaynak göstererek ele almıştı, anaerkil toplum düzenini. Anaerkil toplum, o yıllarda gelişmeye başlayan antropolojinin temel konuları arasına girmişti, zamanla. Feminizmin teorik temellerinden birisi tarihte yaşanmış olan kadın egemen toplumların varlığı üzerinedir. Ancak feminist literatürde, eşitlikçi toplum düzeni ilkesi gereğince, hegemonyayı ifade eden anaerkil kavramı yerine anasoylu kavramı kullanılır ki Leyla Güven’in ifadeleri de bu yönde.

Savcılık ise Leyla Güven hakkında düzenlenen son iddianamede “anasoycu” şeklinde bir kavram icat etmiş görünüyor. Ve kendi icat ettiği bu kavrama dayanarak “anasoyculuk” diyebileceğimiz yeni bir suç türü icat etmiş görünüyor. İddianameden alıntılanan satırlarla Leyla Güven hakkındaki atılı 18 ayrı suçtan birisi şöyle: “Söylemlerinin, insanlığın aynı kök atadan gelme tespiti inkarı içerikli, anlam ve içerik derinliğinden yoksun, sistematik şekilde anasoycu hitap tarzına dayalı olduğu, söylemlerin insanda saldırgan duygular oluşturacak biçimde anlamsız bir nefret yaratan içeriği olduğu…” Kimler ve niçin “saldırgan duygulara kapılacaktır, sorusu geliyor akla ister istemez. Bir de anasoylu toplum kavramının uzun tarihini hatırlatmak lazım elbette. Figen Aras  üstlenmiş hatırlatma işini ve çok güzel şekilde toparlamış: “Bu haber sessiz sedasız sitelere düştüğünde 1800’lü yıllarda yaşamış olan Jacob Bachofen ve Lewis Henry Morgan geliyor insanın aklına. Bachofen, iktidarın kaymaklarından beslenen tarihçilerin aksine ilk defa yeni bir bilgi ortaya çıkarır: İnsanlık tarihinde anasoylu toplum yaşanmıştır. Kendisi yerli halkları gezmiş, onlarla uzunca zaman geçirmiş ve bize öğretilenlerin dışında orada anasoylu toplum modelini görmüş ve bunun üzerine tezlerini Analık Hukuku adlı kitabında toplamıştır.” Morgan ve Engels ile devam ediyor yazı. İktidarın dini söyleminin etkisinde kalan yargı mensupları için bilim değil inanç daha açıklayıcı olabilir. Dinde ve dini inanca dayalı gelenekte anasoylu toplumun izleri deyince bazı örnekler geliyor hemen akla. Bırakınız Hıristiyan ve Musevi ilahiyatını İslam ilahiyatçıları da “kök ata” bilgisinden emin olunamadığını gösteren tartışmalar yürütmektedir. İlahî mesajla bildirilen ‘ilk insan “âdem” kadın mı erkek mi?’ tartışmaları yapılır. Aynı özden yaratılan eşin kadın olduğu şeklindeki yaygın yargının, İlahî bilgi değil toplumsal algı sonucu oluştuğu yönünde hayli görüş var, İslam İlahiyatçıları arasında. İddianamenin iddia ettiği gibi “kök ata” anlayışı herkesin kabul ettiği tespit yani kesin bilgi değil, kendilerine duyurmuş olalım.

İktidara tam bağımlı yargı iddianamesiyle, anasoylu kavramını bile nefret söylemi sayabilmiş. Bütün bilimsel araştırmaları, feminist teoriyi, teolojik tartışmaları bırakalım bir kenara. Hayatın içinden, gelenekten bir örnek hatırlatalım. Örneğin bu iddianameyi yazan savcılar, hiç “talkın” duymadılar mı acaba? Cenaze namazı ritüelinin bir parçası olarak imam tarafından tabut başında verilen telkinden söz ediyorum. Halk arasında talkın denilen bu cenaze geleneğinde imam, mevtaya ana adıyla hitap eder. Çıplak gerçeklik olarak düşündüğümüzde insanın kimden doğduğu kesine en yakın bilgi ama kimden olduğu, rivayettir ya hani. Toplumumuzdaki talkın geleneği, bu temel hakikati dikkate alarak mevtaya, tabut başına eğilip fısıltıyla gerçekleştirilen son seslenişi ana adıyla hitap etme usulüyle oluşmuştur. Bakın Leyla Güven iddianamesinden ve anasoylu toplum düzeni kavramından söz ederken karşımıza kadın beyanı esastır ilkesi çıkıverdi. Anasoylu toplum kavramından korkanlara kadın beyanı ilkesiyle çatışmaktan vazgeçin demek gerekir. Zira korunmak istenen ataerkil sistemin temeli kadın beyanına dayalıdır. Anasoylu kavramını nefret suçu saymaya yönelen savcılar ataerkil zihniyeti muazzam bir açmaza sürüklemiş oldular: Ya kadın beyanı esas ilkesini ya da anasoylu toplum düzeni anlayışını kabul etmek

Erkek egemenliğini toplumsal ve siyasal düzen olarak kuranların neden cenneti anaların ayakları altına serdiğini, buradan anlıyoruz. Yeryüzünde her insan babasının kim olduğunu annesinin beyanından bilir de ondan. Soyun atadan geldiğini iddia ederken ataerkinin yaşadığı temel çelişki, kadının beyanını esas kabul etmek zorunda kalışıdır. Bu nedenledir ki çağlar boyunca her ataerkil kültürde analık kutsanmıştır. Herkes kendi soyuna dair doğru bilgiyi verdiğini topluma kanıtlamak isteğiyle anasını, mukaddes yani dokunulmaz bir yere oturtmuştur. Kendi soy bilgisi için kaçınılmaz olarak muhtaç olduğu kadının beyanı esastır ilkesi, ataerkinin sadece temel çelişkisi değil temel taşı da aynı zamanda. Çok önemli bir çelişki üzerine kurulan bu çürük temelli ataerkil düzenin devamı ancak kadınlar üzerinde uygulanan zorbalıkla mümkündü elbette ve öyle devam etti. Bilimin gelişmesiyle istendiği takdirde DNA testleriyle babalık bilgisinin doğruya en yakın şeklide öğrenilebilir oluşu ise karmaşık bir şekilde ataerkinin çürük düzenini biraz daha zayıflatıyor sanırım. Kutsal analık statüsüne taşıyarak sürdürülen sistemin bekası için kadınlar üzerinde kurulan baskı mekanizmaları da anlamını ve işlevini yitiriyor, bu bilimsel gelişmeyle. Artık analarını kutsal saymaya muhtaç değiller bir yönüyle ama diğer yönüyle kızlarını da kutsal bakireler olarak yetiştirmeleri işlevini kaybedecek. Ve belki bu yüzden ana soylu kavramı bu kadar korkuttu. Tüm ataerkil sistem çökecek. Belki bu yüzden iddianame anılan kısmıyla, anasını kutsal kabul edenlerin, anasoylu kavramı karşısında “saldırgan duygular” yaşayacağı varsayımına dayalı. İddianamenin çağrışımları yazıyı nereden alıp nereye getirdi diyebilirsiniz ama tabi ki asıl meselenin hem kadın hem Kürt olmakta düğümlendiği açık. Özcesi ataerkil düzenin sallanmasından rahatsızlar tabi ama diğer yandan sürdürülen etnik ayrımcılık için kılıf arama çabasına da zorlanıyorlar. Kürtlerin siyasal haklarını tırpanlamak için kadınların eşit yurttaşlık haklarını da aşındırmak, iktidarın yargısı için çifte kavrulmuş kıymetli bir başarı sayılıyor olmalı. Tabi bu durumda Leyla Güven’e yapılan, onun dışındaki pek çok kadına da gerçekleştirildiği gibi hem Kürt hem kadın olmaktan kaynaklı çifte ayrımcılık.

.

Facebook Yorumları

Emlak8
2.03.2021
Başörtülü kadının dini eleştirisi polisin neyine?
1.03.2021
Darp edilen hep halkın demokratikleşme arzusuydu
23.02.2021
Özel gündeme ret oyları sistematik şiddeti açıklıyor
22.02.2021
HDP fezlekeleriyle şehitlerin bedeli demokrasiye ödetiliyor
16.02.2021
Laiklik karşıtlığında anahtar sözcük bireysel özgürlükler
10.02.2021
İnce işçilikle ruh çağırma seansı
8.02.2021
Boğaziçi, İktidarın LGBTİ+ nefreti, firmanın namaz yasağı
3.02.2021
Müslüman Kâbe’yi mi kul hakkını mı korumaktan sorumlu?
31.01.2021
Hedef şaşırtan sözler AK Partili yetkililere ait
26.01.2021
Sivil toplumun ve emekçinin Davos gündemi
24.01.2021
Peki ama bu cinskırım nedir, nereden çıktı?
20.01.2021
Leyla Güven iddianamesi ataerkiyi açmaza düşürmüş
18.01.2021
Başörtüsü, Nasiba Şemsai ve İstanbul Sözleşmesi
12.01.2021
Reform reform dedikleri kadın hakkı yemek imiş
11.01.2021
Oy kaybeden seçimin aritmetiğini değiştirir
6.01.2021
Cinskırıma varan erkek şiddetinin kökeni nasıl çarpıtılır?
3.01.2021
Herkesin başörtüsü kendine de Fikri Sağlar'ın derdi ne?
29.12.2020
Zor bir yıl biterken neşeli değil hüzünlüyüm
27.12.2020
Sahte adresli kitapçıkla TBMM'de kadın düşmanlığı
22.12.2020
İstisnaî olmayan vakaların tekil örnekliği gidişatın aynası
21.12.2020
Yerelden küresele eşitlikçi bir düzen için…
15.12.2020
Uykusu kaçanlar intiharı kalkan yaptı
14.12.2020
Tekzip, genç evlilik, çocuğun cinsel istismarı
8.12.2020
Erkeklik krizine karşı ulusötesi kadın dayanışması
1.12.2020
Alev Alev ve zehirli baklava
30.11.2020
AKPM üyeleri ile EŞİK buluşması: 'Oyunun kurallarını değiştirme stratejisine yönelmeliyiz'
25.11.2020
Kadını suçladığınızda erkek kendine gelmez Sayın Soylu
23.11.2020
Kadının payına düşen: Mecliste yok sayılma camide şiddete uğratılma
10.11.2020
Kriz ve bütçe gündeminde muhalefetsizlik
3.11.2020
Depremde kaçınılması gereken ilk şey
2.11.2020
Vesayetin resmini bakanlar çizdi
27.10.2020
Sınır ötesi kadın buluşması ve yeni eksen
26.10.2020
Muhalefetin ‘yeni bir hikaye’ yazma şansı var ama…
18.10.2020
Ayet eşit gelenek ikincil sayar kadını
13.10.2020
Devlet kız çocukları için üç maymunu oynadı
10.10.2020
Ali Edizer kolay asıl Süleyman Arslan azledilmeli
5.10.2020
Yerelde seçim usulüne son veriliyor olabilir mi?
29.09.2020
Sarkisyan: Azerbaycan şaka yaptığımızı sanıyordu
27.09.2020
Operasyonda kahvaltı korkusunun payı olmalı
15.09.2020
CİMER listesinde Fahrettin Altun’la köşe kapmaca
13.09.2020
Kırk yıl geçmiş ama hiçbir şey geçmemişken…
8.09.2020
Fuat Oktay yeni Nur Serter mi?
7.09.2020
KONDA Ağustos Barometresi: Dindar kadının modernleşmesi ve erkeklik krizi
1.09.2020
Ölümlerden ölüm, tecavüzlerden tecavüz beğen!
30.08.2020
Zaferin yıldönümünde kadın kurtuluş savaşı ihtiyacı
25.08.2020
Yaşamın adı 'kahır'dı kadın için
17.08.2020
Noktalı virgül sonrası cümleyi aile tamamlarken…
9.08.2020
Metne perende attırarak satır arası okumak
4.08.2020
Yıkılan aile değil ailedeki eril hegemonya
28.07.2020
CHP, KADEM ve kadınların siyaseti
26.07.2020
Saadet Partisi'nin İstanbul Sözleşmesi'yle imtihanı
21.07.2020
İstanbul Sözleşmesi neden tartışılıyor?
13.07.2020
Ayrıştıran sistemle gelen ortaklaşma potansiyeli
5.07.2020
Yaşam hakkını 'oy'latmayı aklınızdan çıkarın!
30.06.2020
Covid-19 pandemisi: Hükümetlere insanlık bilinci testi
29.06.2020
Dinlerin öğretemediği insanlığı pandemi de hatırlatamadı
16.06.2020
İstismar affı marjinalleşen siyasi aklın ürünü
14.06.2020
İktidarın akademisi ve savunmasız bırakılan çocuklar
8.06.2020
Sorun Türklerin kimlik siyaseti ihtiyacı
2.06.2020
On yılını unutturacak ilaç hayal eden kadın
26.05.2020
Hızlanan siyasette kadın politikalarına DEVA olur mu?
12.05.2020
Çağın medeniyet eşiği: Toplumsal cinsiyet eşitliği ilkesi ve İstanbul Sözleşmesi
11.05.2020
Darbe, kültürel iktidar, İstanbul Sözleşmesi
6.05.2020
İktidardan tecavüzcülere bayram müjdesi
4.05.2020
'De facto diktatörlüğü' yükselten sacayağı: Din-akademi-gongo
28.04.2020
Erbaş’ın sözü İlahî hükümmüş! Pes!
27.04.2020
Yaratanın mağfireti yaratılmışa merhametten geçer
21.04.2020
Cinayet mahallinde karantina ve İstanbul Sözleşmesi
12.04.2020
İnfaz paketinden canlı tutanakla madde on dokuz
31.03.2020
Cinsel istismara af teşebbüsünde Romanlar 'araç' kılınıyor
29.03.2020
Cinsel suçlar 'kapsam dışı' aldatmacası
24.03.2020
Karantinada ekonomik tedbirler ve eril şiddetle mücadele
23.03.2020
Salgınla mücadelede bile göçmenlere yer yok
16.03.2020
İktidarın kadın politikasına DEVA olabilir
10.03.2020
Rengârenk coşkulu isyanımız korkutuyor
8.03.2020
KONDA Nafaka dosyası: Toplum mühendisliğine cevap
3.03.2020
Kültürel terör kavramı yeni Baas yöntemi olmalı
1.03.2020
İdlib şehitleri parti içi mesele mi?
18.02.2020
Linç değil alkış gelince yükselen umut
11.02.2020
Yeni deliller de haram icadına elverişli değil
5.02.2020
Şiddet seviciler yasa yapıcılara karş
3.02.2020
Kızılay'la gelen AKP Kızılay'la gider
28.01.2020
İslam ve Sol Çalıştayı'nın ardından
27.01.2020
TÜİK eşitlik karşıtı lobinin mi emrinde?
21.01.2020
AKP liberalizmi, laiklik, feminizm
19.01.2020
Din-devlet kıskacında muhalefet
14.01.2020
Erken evliliklerle mücadelede stalking'in önemi
12.01.2020
Yargı, Anayasa ve yasadan emir alıyor olsaydı…
7.01.2020
Çocuğun cinsel istismarının affı olmaz
5.01.2020
Yasaya uymayan görevli genelgeye uyar mı?
30.12.2019
Kanal İstanbul mu, II. Enver mi?
23.12.2019
Bir AKP sorunu olarak 'Şehir' ve BİSAV
18.12.2019
Yasa ve anayasaya rağmen İçişleri Bakanı 'hakkı'
16.12.2019
Retorik ve sağ siyasetin karanlık yüzü
10.12.2019
Kadınları değil katilleri durdurun!
8.12.2019
Hayatta kalanın başarı öyküsü: A.A. için adalet
4.12.2019
Emine Erdoğan, eril şiddet ve Akit'le mücadele
2.12.2019
Saadet Partisi nereye?
26.11.2019
Kadın örgütlerine terör ithamı, istismarcıya af
25.11.2019
Çakıcı affı: Suçu, eril şiddeti ve trafik terörünü teşvik
20.11.2019
Kayyım politikası pilot bölge uygulaması gibi
18.11.2019
Abdülhamit Gül: Kadın kazanımlarından geri adım atılmayacak
12.11.2019
Kandil, düalizm, devletçilik
11.11.2019
Vahdetten düalizme giden yol: Kandil
5.11.2019
Önleyici tedbir kararlarına itiraz kadınları öldürüyor
29.10.2019
Pekin+25 ve Cumhuriyet değerleri ışığında kadının konumu
27.10.2019
Yargı reformuyla cinsel istismar yasallaştırılıyor
22.10.2019
İstanbul Sözleşmesi ve Emine Bulut kararı
21.10.2019
Boşama ve boşanma, düşen 'n' ile açılan gedik
15.10.2019
Savaş çığırtkanlığıyla nafaka karşıtlığı iç içe
13.10.2019
Savaşın emrinde din, soykırıma Nobel
8.10.2019
Nafakada restorasyonla geçmişi canlandırma isteği
6.10.2019
Biraderlik dayanışmasını pekiştiren ‘Kız Kardeşler’
1.10.2019
Şüpheden mağdur yararlanmalı
22.09.2019
Yargı reformu paketinden kötü sürpriz çıkar mı?
23.08.2019
Terör bahanesiyle kolektif ceza
13.08.2019
Kutsadığınız aile hangisi?
11.07.2019
Ümmet kim? Parçalanan ne?
2.07.2019
Neden kavram ataerki cinayeti olarak değişmeli?
25.06.2019
İstanbul’un seçiminde dindar kadınların rolü
18.06.2019
Beka tutmadıysa FETÖ ithamı cepte
29.05.2019
Açlık grevi hakkında söylenmeyenleri söyleme zamanı
23.05.2019
Müzeyyen Boylu’nun çocukları nerede?
21.05.2019
Allah kadını dövün demiyor
16.05.2019
İYİ Parti'nin sessizliği
9.05.2019
İmamoğlu kolları sıvadığında
30.04.2019
İçinde sığınma evi geçmeyen bir sığınma evi çığlığı
23.4.2019
Bodrum, Bodrum Kadın Dayanışması ve KöyBox
18.4.2019
Kışlar var baharlar içre
4.4.2019
Biraz da dertleşelim
2.4.2019
Şiddet dili out sükûnet ve güleryüz in
28.3.2019
İmama küsüp camiye gitmemezlik yapmayın
19.3.2019
Hıristiyan terörist ve Ayasofya
14.3.2019
Dindar algıda EŞcinsellik terörü(!)
26.2.2019
Uygur’un ve Kürt’ün çile kardeşliği
19.2.2019
Çift hukukluluk tehlikesi kapıda mı?
14.2.2019
Erken evlilik lobisine dinden bakış
12.2.2019
Medya hukuk siyaset kıskacında kız çocuğu
5.2.2019
Kadınsız yerellerde bağımsız kadın meclisleri
29.1.2019
Sivil toplum, demokratik yönetişim, Turan Hançerli
24.1.2019
Kadınlar belediye başkanı olmalı! Çünkü…
22.1.2019
İktidarların beden politikası ve başörtülü kadın
15.1.2019
'Belediyeleri Kadınlarla Sınamak'
10.1.2019
Birine mansıp birine cezaevi
4.1.2019
Eşcinsellere şiddeti reva gören dindarlık
27.12.2018
Boşanma, nafaka, erken evlilik aynı tezgahın ürünü
25.12.2018
Çocuk koruma yerine şiddet savunuculuğu
20.12.2018
Psikolojik şiddet politikasıyla seçime doğru
18.12.2018
Kadın beyanı karşıtlığında Dilipak aşaması
13.12.2018
Kent yaşamı için kadınlar ve hak savunucuları
11.12.2018
Fişlemenin resmileştiği ülkenin değerler eğitimi
6.12.2018
Hak verilmez teslim edilir
4.12.2018
Engel biziz
29.11.2018
‘Şehrin anası, analar’ devrini açma zamanı
27.11.2018
Sosyo-klinik arıza olarak eşitlik ve adalet karşıtlığı
22.11.2018
Kendimizi emanet edemediğimiz hukuk
20.11.2018
Basit bir ziyaret mi misyon-vizyon sorunu mu?
16.11.2018
Avrupa Ordusu, kime yarar?
15.11.2018
Yeni mücadele alanı uzlaştırmaya direnmek
13.11.2018
İktidarın kadınlara uyguladığı psikolojik şiddet
8.11.2018
Ya saymayı bilmiyorsunuz…
6.11.2018
Hanife’nin katilleri saymakla bitmez!
1.11.2018
İstihdam, ekonomik eşitlik, nafaka
30.10.2018
Yasama maratonu ve nafaka karşıtlarının ikna turları
25.10.2018
Ret edilen EYT önergesinin düşündürdükleri
23.10.2018
Hanımlar beyleri ikna edecek, marş marş!
18.10.2018
Kürtler muhtar bile mi olamayacak?
16.10.2018
İki tabut
12.10.2018
Nafakada yeni politika: Boşanmayın barışın!
9.10.2018
Nafaka çalıştayı, sistem, demokrasi
4.10.2018
Nafakayı 217 yıl sonra konuşalım!
2.10.2018
McKinsey danışmanlığı ve eril şiddet aynı aklın ürünü
25.9.2018
Çakıcı affı ya da siyasetin açmazı
23.9.2018
Aşure mesajı ne yana Alevi açılımı ne yana düşer?
19.9.2018
Siyasetin sağı solu
15.9.2018
Karma eğitim, cinsiyetçilik ve sosyo-biyoloji
12.9.2018
İnsanın primat yanı
8.9.2018
Dünya malı erkeğe ahlak kadına mülk!
5.9.2018
Devleti, otoriteyi put edinen dindarlık
1.9.2018
Çocuk feryadıyla yürütülen kampanya
29.8.2018
Nafaka 'sorun' değil, sorumluluk mecburiyeti
25.8.2018
Sektörde ve dizide taciz
22.8.2018
Gözü yaşlı bayram
4.8.2018
Keşke yürüselerdi, keşke herkes yürüse
1.8.2018
İktidarın kadın haklarıyla imtihanı
28.7.2018
Din-Devlet çatışmasında turnusol: Kadın Hakları
25.7.2018
Devşirilen Din: Milli Görüşten Ulusalcı İslama Evriliş
21.7.2018
İdeoloji ve akçeli işler
18.7.2018
Soykırımın ayak sesi: Assam yeni Arakan mı?
14.7.2018
Patronları ve eril zihniyeti koruma bakanlığı
11.7.2018
Bindiğimiz alamet gittiğimiz…
7.7.2018
Yazar onur için değilse ne için yazar?
4.7.2018
İdam, hadım, kayıplar ve deli sorula
30.6.2018
Rant ekonomisinin düsturu: Çıkınca merdiveni çek!
27.6.2018
Galip sayılır bu yolda mağlup
23.6.2018
Kadınların sandık motivasyonu
20.6.2018
Seçimden önce yardımcısını, ekibini tanıtan kazansın
16.6.2018
Nefisle imtihan sonrası şükür bayramı
13.6.2018
Vesayetin İnce ayarı
9.6.2018
Erdoğan Demirtaş'ı neden desteklemeliydi?
6.6.2018
Cumhur İttifakının seçim vaadi: FETÖ’ye, tacizciye af; Kürde inkâr
2.6.2018
İYİ Parti ve 2K sorunu
31.5.2018
HDP'de organizasyon değil ama moral, motivasyon yerinde
30.5.2018
Seçim beyannamelerinde kadın ve eşitlik -2 - CHP
23.5.2018
Kadınların alkışını sadece HDP hak ediyor
16.5.2018
Bitmeyen şarkı: Adalet arayışı ve seçim ilişki
12.5.2018
Ey siyaset! Kadın hakları tali mesele değil...
9.5.2018
Münafıktan tövbeye arka bahçe seçim yatırımları
5.5.2018
Akşener, milliyetçilik ve HDP karşıtlığı
25.4.2018
Erdoğan neden seçilmemeli?
21.4.2018
Baskın, her zaman basanın olmayabilir
18.4.2018
Nafaka, istismar, kadın düşmanlığı
14.4.2018
'Çocuk kabul edilen' cinsel istismarın fail tarafı
11.4.2018
Ceza yüz kırk yıl olsa ne!
7.4.2018
Dillerin altında ne baklalar gizli
4.4.2018
Deizm sanılan belli ki riyakar dindarlığa itiraz
31.3.2018
Beş yıl kaçana iyi hal indirimi
28.3.2018
'Ankara kriterleri'nin ilki suskun başkent
24.3.2018
Kadın düştüğü yerden kalkarken
21.3.2018
Güncellemeden önce lazım olan hukuk
18.3.2018
Güncelleme 'mihne' olmasın
14.3.2018
Babasız çocuklar diyarı
10.3.2018
New York tekstil grevinden bugüne değişenler, değişmeyenler
7.3.2018
İstismarda hukuki boşluk: Akran şiddeti ve akran deneyimi kavramları
4.3.2018
Komisyon cinsellikle istismarı karıştırıyor
24.2.2018
İstismarın istismarı: Kastrasyon ve zina
21.2.2018
Sapık değil o beyler! İçinizden biri!
14.2.2018
Cinsel şiddeti meşrulaştıran devlet
10.2.2018
İnsana kıymak gibi çocuk hevesini söndürmek
7.2.2018
CHP kurultayından çıkan sonuç: Demokrasinin taşıyıcısı hâlâ sadece HDP
3.2.2018
Bunlar suçsa ört ki ölem
31.1.2018
Acil durumda eril şiddete nasıl müdahale etmeli?
27.1.2018
'Zeytin Dalı' gerçekten memleket meselesi mi?
24.1.2018
‘Kardeşim Esad’a zeytin dalı
17.1.2018
Bir kadın seçildiğinde...
10.1.2018
Diyanete sorular
6.1.2018
Sizin 'kutsal aile'nizdi, o minicik tabutlarla defnedilen
3.1.2018
Hijap baskısı gevşerken ikna odalarıyla İran
30.12.2017
Artık ben bir sosyal vebalıyım
27.12.2017
Sorunlar torunlara havale
24.12.2017
Şeklen Ceditçi zihnen Selefî
20.12.2017
Erkek SMS ile 'boş ol' dediğinde
13.12.2017
Boş ol çirkinliği size ismet hakkı bize
2.12.2017
Bir daha ‘can’ımız yanmasın
29.11.2017
Türkiye'de 137 sığınma evi var, en az 8 bin olmalı
25.11.2017
Eril Şiddetle Mücadele Günü
22.11.2017
Fişlenme değil sevgi gerek çocuklara
18.11.2017
Eril şiddeti kutsuyorsunuz aile bahane
8.11.2017
Örümcek ağı adaletine de hayır
1.11.2017
Kadın karşıtı kardeşlik: Din, bilim ve iktidar-4
28.10.2017
Kadın karşıtı kardeşlik: Din, bilim ve iktidar - III
25.10.2017
Kadın karşıtı kardeşlik: Din, bilim ve iktidar-2
21.10.2017
Kadın karşıtı kardeşlik: Din, bilim ve iktidar - 1
18.10.2017
Kerkük yeni Halep olmasın
14.10.2017
Büyükada iddianamesi ve hukukun olağan işleyişi
11.10.2017
Müftülük nikah yetkisi kimin yararına?
7.10.2017
Acillere acil müdahale ihtiyacı
4.10.2017
Dindarın dinden çıkaran kibri
1.10.2017
Neden o, M.A.A? Ya da kimse masum değil!
27.9.2017
Kürt bağımsızlığında Kerkük düğümü
20.9.2017
Viral eğitimle sürdürülebilir insansızlık mümkün
16.9.2017
Nevin: Hiçbir şeyi gönüllü yaşamadım
13.9.2017
Bizim kahraman savcımız
9.9.2017
Siyasetin ensestle imtihanı
6.9.2017
Ensest magazin veya şöhret aracı mı?
3.9.2017
Doğu'dan yükselen çığlık
30.8.2017
Yıldırım Kemal Şehitliği
26.8.2017
Çekilsin o tuğla yıkılsın duvarlar
23.8.2017
Adını ağzınıza alın artık
19.8.2017
Ey AK Partili! Hayal ettiğin toplum bu muydu?
16.8.2017
Tecridî tedrisat
12.8.2017
Yanlış iliklenen düğme
9.8.2017
Size bu hakkı kim veriyor?
5.8.2017
Edep! Ya! Hu!
2.8.2017
Sözlü beyan eski hastalık
29.7.2017
Müftülüklere nikah yetkisi
26.7.2017
İtaat değil itizal gerek
22.7.2017
Karanlığın rengi
19.7.2017
Bitmeyen 28 Şubat yapmışlar
15.7.2017
Korku dengesi
12.7.2017
Canparemizi İlknur’umuzu bize geri verin
5.7.2017
Nuriye ve Semih 119'uncu günde
1.7.2017
Şeytanı bol olsun
24.6.2017
Ramazandan bayrama kalanlar
21.6.2017
Etik ve demokratik açıdan sivil toplum ve 'Adalet Yürüyüşü'
17.6.2017
Tecavüzcünün ekmeğine yağ sürme!
14.6.2017
Peki ya sosyal kalkınma?
7.6.2017
Kadına yönelik şiddet, dayanışma zorunluluğu ve engeller
3.6.2017
Usule ilişkin sorular
31.5.2017
Demokrasi ve kadına yönelik şiddetle mücadele
27.5.2017
Üzerinde her canın hakkı var
24.5.2017
Ve terörün kazandığı an!
17.5.2017
Savaşın haini barışın mimarı: Siyah Giyen Kadınlar
10.5.2017
Kaza değil, kader değil, cinayet bu
26.4.2017
Yine denetim ve yeni demokrasi arayışı
22.4.2017
Büyük resim ya da asıl komplo
19.4.2017
Ekmek, aş niyetine payımıza düşen çile
5.4.2017
Kerkük, çilesi bitmeyen şehir
1.4.2017
'Hayır'dan sonra yeni anayasadan önce
29.3.2017
Beş yıllığına “anahtar teslim ülke” referandumu
26.3.2017
Değişiklik paketindeki 'iyi şeyler', ne kadar iyi?
22.3.2017
Hak, Adalet ve Vicdan için 'Hayır'
0 0
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan DÜZCE YEREL HABER GAZETESİ veya duzceyerelhaber.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Aradığın Evi Bul. Emlak8.Net

Dijital Reklam Ajansı Serbay Interactive