Ahmet Enes ÇELEBİ

ahmetenescelebi81@hotmail.com



Bookmark and Share

DİNDAR NESİL ÜZERİNE…!


27.02.2012 - Bu Yazı 24473 Kez Okundu.
Yorum : 26 - Onay Bekleyenler : 0

Türkiye’de artık alışık olduğumuz tartışmaların arasına bir yenisi daha eklendi. Başbakan’ın “Dindar bir nesil yetiştirmek istiyoruz” sözüyle başlayan bu tartışmalar üzerine çok şeyler yazılıp çizildi ve hala devam ediyor. Kimileri destek veriyor, kimileriyse her olaya yaklaştığı gibi isyankar bir tavırla “ Ben ateistim!” diyerek işin içinden çıkıyorlar. Bir kesimde var ki açıkça “dindar  nesil istemiyoruz” diyemiyorlar da bu konudaki rahatsızlıklarını farklı söylemlerle dile getiriyorlar. “ İnsanları dindar-dinsiz diye ayırıyorsunuz” veya “ Biz dinsiz nesil mi yetiştiriyoruz?” gibi sözlerle olayın aslını örtmeye çalışıyorlar. Ama ne yaparlarsa yapsınlar dindar nesile karşı olan korkularını gizleyemiyorlar. Bu kişiler dindarlığı ve dindarları gelişmenin ve çağdaşlaşmanın önündeki bir engelmiş gibi görüyorlar. Fakat atalarının o dindar kimlikle çağ açıp çağ kapattığını unutuyorlar.

 

Öncelikle belirtmeliyiz ki: Eğer bugün bu ülkede insanlar huzursuzluk içinde yaşıyorsa, uyuşturucu ve alkol kullanımı ilköğretim seviyesine kadar inmişse, gazeteler her gün cinnet geçirerek ailesini katleden bireylerin haberleriyle doluysa, hırsızlık, gasp, tecavüz, aile içi şiddet olayları artmışsa bunun en büyük nedeni dindar bireyler yetiştirmememizdir. Zira biz biliyoruz ki; dindar nesil çalmaz, masum cana kıymaz, kimseyi ezmez ve değerlerini de ezdirmez. Dindar nesil herkesten çok Allah’tan korkar , her şeyden önce O’na vereceği hesabı düşünür ve hayatını buna göre şekillendirir.Bunların yanında dindar nesil çalışkandır, merhametlidir, adildir ve en önemlisi de manayı maddenin önünde tutar. Şimdi sormak gerekiyor: Böyle bir nesilden kim, neden rahatsız olur? İnanın bunun cevabını bir türlü bulamıyorum.

 

Herkesin kendisine göre bir “ ideal genç” tanımı vardır. Ve bu tanıma uygun nesiller yetiştirmek için her türlü çabayı göstermek en doğal haklarıdır. Benim de kendime göre bir “ideal gençlik” tanımım var: “1400 yıl önce indirilmiş ilahi vahye bağlı olacak kadar gerici, 1400 yıl sonrasını planlayıp şekillendirecek kadar ileri görüşlü bir gençlik.” Üstat Necip Fazıl’ın ifadesiyle: “ Kökü ezelde ve dalı ebedde bir sistemin aşkına, vecdine, diyalektiğine, estetiğine, irfanına, idrakine sahip bir gençlik… Dininin, dilinin, beyninin, ilminin, ırzının, evinin, kininin, kalbinin davacısı bir gençlik…” Ne zaman ki böyle bir gençlik yetişir işte o zaman “Büyük ve Güçlü Türkiye” oluşturulmuş olur.

 

12 Eylül Referandumun’da birçok aklı-selim insanın hak ve özgürleri için sandık başına giderken kullandıkları çok anlamlı bir ifade vardı: “Yetmez ama EVET”… Ben de bugün huzurlu ve müreffeh bir toplum için “dindar nesil yetiştirmek” söylemine EVET diyorum. Amaaa sadece söylem yetmez icraat da gerekir vesselam…!

 

.

Facebook Yorumları

reklam
27.02.2012
DİNDAR NESİL ÜZERİNE…!
26 0
Muhammet Üsame UZUN 17.04.2014 - 21:24:23
Sayın 'Hikmet Pala' basiret para ile satın alınsa da alsanız! Ama cahillik bedava, Müslüman islam'a teslim olmuş manasına gelir.(Bak Vikipedi İslam).İslam'a teslim olmuş kişi Kur'an'a boyun eğmiş kur'an'ın doğrularını kendine doğru edinmiş demektir.Aksi halde müslüman diyemeyiz, yok siz seküler kafa ile Hristiyanlık gibi bir din zannettiyseniz İslam'ı öle değil işte.Araştırın Öyle konuşun cehaletinizi belli etmeyin böyle.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%56,76
Hikmet Pala 03.03.2013 - 06:58:40
Demokratik toplumda devlet; din, milliyetçilik ve sosyal sınıf ideolojilerini öğretmek üstüne vazife değildir. Hatta bizde olduğu gibi din adamlarına maaş ta vermez. Dincilik, milliyetçilik gibi ideolojileri de öğretmez. Müslüman olmak bir şeydir, İslamcı olmak başka bir şey. Türk olmak ile Türkçü olmak ta aynı şey. Biri kimlik diğeri ideolojidir. Ayrıca demokratik toplumda yasal yaşına ermiş bir Üniversite öğrencisi isterse içki de içer, sevgilisiyle de sevişir. karışmak devletin işi değildir
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%47,74
Ad Soyad Giriniz... 03.03.2013 - 06:48:59
Bu genç yazar diyor ki: "Bu kişiler dindarlığı ve dindarları ... bir engelmiş gibi görüyorlar. Fakat atalarının o dindar kimlikle çağ açıp çağ kapattığını unutuyorlar." iyi güzel de, dindar kimlik ile kapattıkları çağ, İstanbul'u ele geçirmelerinden dolayı Bizans bilim adamları ve sanatçılarının kaçarak batı'da Avrupa'da yeni bir çağ [rönesans'ı] başlatmaları... Yani dindar kimlikten kaçıp yeniden doğuş çağını açmışlar, dindar kimlikle değil! Mesaj yeriniz çok kısa!
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%49,74
Cankat Zengin 23.08.2012 - 13:37:41
Oy vermekten başka birşey yapamıyorsunuz demek. Sorulara cevap vermek sizin ne haddinize değilmi ortalığı bulandırın gerisi mühim değil bunuda oylayın ;)
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,19
Cankat Zengin 17.08.2012 - 15:16:30
Şahsi düzeltmeme olumsuz oy vermişsiniz merak ettiğim bişey oluştu sözün hangi tarafı olumsuzdu? Yani Kurandan başka Allahın gönderdiği kitapları inkar etmeyişimmi? Yoksa Peygambersiz dönemlerde kaleme alınan çeşitli ideolojilerin etkisi altında birbiriyle çelişen kitaplar kısmımı? Allahın gönderdiği kitapları inkar etmiyor iman ediyorum Allahın gönderdiği kitaptan sonra kaleme alınan çeşitli ideolojilerin etkisi altındaki kitaplarada iman etmiyorum. Neresi olumsuz oylandı merak ettim gerçekten.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%47,94
Cankat Zengin 06.08.2012 - 13:59:15
Yorumumun yanlış anlaşılmaması için bu düzeltmeyi yapmak zorundayım. Kurandan başka kitaplara tepki sözümde kastım Allahın gönderdiği dinlerin Kutsal kitapları değildir. Bu kitapların devamı niteliğinde ortaya çıkartılan Peygambersiz dönemlerde kaleme alınan çeşitli ideolojilerin etkisi altında birbiriyle çelişen kitaplardır. Kastım Allahın gönderdiği kitaplar değildir. Bu düzeltmeyi yapmazsam rahat edemem kusura bakmayın yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermek istemem.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%65,7
Cankat Zengin 06.08.2012 - 13:14:38
Tepkilerin çoğu dindar görünüp dinden çıkanlara üstelik bunu Allahın emriymiş gibi gösterip dini konuda kendi mezheplerine dahil ettikleri insanları o mezhepten başka bir mezhebin doğrularının doğru olmadığına inandıranlara, Kurandan başka kitaplara, Arap milliyetçiliğini din gibi sunanlara, En acı ve üzücü olanıda Peygambersiz bir şeriate kabul diyenlerdir işte tepki bunlaradır. Çünkü Peygamber olmadan Allahın adaletini sağlamak mümkün değildir. Yoksa kimse Allahın adaletine karşı değildir.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%60,43
Ad Soyad Giriniz... 13.07.2012 - 20:03:49
BU ÜLKEDE ÇOCUĞUNU DİNDAR YETİŞTİRMEK İSTEĞİNDE MÜSAADE EDİLMEYEN YILLAR YAŞANDI VE YAŞANMAYA DEVAM EDİYOR. "DİNDAR NESİL" TARTIŞMALARINA DİNDARLARI DİNLEYEREK BAŞLAYIN. KİMSE AHKAM KESMESİN.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%59,45
Ad Soyad Giriniz... 04.05.2012 - 01:00:33
Ben BEYİN YIKAMAK İSTİYORUM demenin başka çeşitidir DİNDAR NESİL YETİŞTİRECEĞİM demek. Dindar da olsa olmasa da ONURLU bir nesil isteseydik senin gibi bir yazarın yazısına şaşmıyordum şu an.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%68,81
Ad Soyad Giriniz... 04.05.2012 - 00:42:47
Bugün o dindar neslin yatları, katları, villaları, gemicikleri, reklam tabelası kiralama şirketleri, yumurta akıtanları var. hepsi 4 çekerle geziyor. Bunlar peygamberin izindeki dindar nesil. Yazından çıkardığım kadarıyla da bu konuya taraf olmayanı da dinden bertaraf edecek kadar da kedini tanrının yerine koyabilmişsin. Nesilin nasıl olacağına da karar veriliyorsa Hitlerden, musolliniden ne farkı kalır bir yöneticinin.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%40,06
inci çapan 03.05.2012 - 13:10:36
TOPLUMDAKİ AHLAKİ ÇÖKÜŞÜN NEDENLERİNİ DİNİNE BAĞLI OLARAK YETİŞTİRİP-YETİŞTİRMEMEKLE ENDEKSLEMEK ANCAK DİNDARLARA ÖZGÜ BİR AT GÖZLÜĞÜ TAKMAKTIR.DİNADR ÇALMAZ,ÇIRPMAZ,ÖLDÜRMEZ,TECAVÜZ ETMEZ,EZMEZ ,KADIN HAKLARINA SAYGILIDIR İDDİALARINIZI ÇÜRÜTMEK İÇİN BENİM ÖNÜNÜZE KANIT KOYMAMA GEREK YOK HABERLERİ TAKİP EDİN KAFİDİR.DİNDARLAR ALLAHI BIRAKIP DİNİNE TAPMA EĞİLİMİNDE VE YOLUNDADIR.HERKES''BEN SENDEN DAHA GÜZEL DAHA İYİ DAHA FAZLA İNANIYORUM''UN YARIŞINDA BİRİNCİ GELME TELAŞINDADIR.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%42,58
hasan 25.04.2012 - 16:41:08
Şu satırlara bakarsanız yazının ne demek istediğini anlarsınız: "dindar nesil çalmaz, masum cana kıymaz, kimseyi ezmez ve değerlerini de ezdirmez. Dindar nesil herkesten çok Allah’tan korkar , her şeyden önce O’na vereceği hesabı düşünür ve hayatını buna göre şekillendirir.Bunların yanında dindar nesil çalışkandır, merhametlidir, adildir ve en önemlisi de manayı maddenin önünde tutar."
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%58,70
MUSTAFA KEMAL 15.04.2012 - 10:21:03
SUUDİ ARABİSTANA GİDİNCE TÜM DAYANAK NOKTALARI ÇÖKEN YAZI TÜM AHLAKSIZLIK DOLAN, YALAN VE GERİ KALMIŞLIKLAR NEDEN DİN İLE YÖNETİLEN ÜLKELERDE SORUSUNU CEVAPSIZ BIRAKAN YAZI...
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%47,40
Ad Soyad Giriniz... 08.04.2012 - 18:58:54
harika bir yazı.Eline sağlık
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%66,83
Ad Soyad Giriniz... 06.04.2012 - 01:45:15
Kapitalist sistemin ve sermaye ideolojisinin egemen olduğu bir ülkede "dindar nesil" yetiştirilemez. Karada balık yetiştirilemeyeceği gibi. Ancak küresel sermayenin oluşturmaya başladığı "küresel dine biat etmiş ılımlı dindarlar" yetiştirilir.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%47,37
murat ufacık 04.04.2012 - 10:42:23
oysa kurana sorsa idi kuran ona bütün insanların fıtraten dindar olduğunu ama esas sorunun atalar yorumunu devre dışı bırakıp "rab"( terbiye eden eğiten ve kuluna yeten) olarak yalnızca Allahı seçmenin doğru dindarlık olduğunu öğrenecekti.Ve dünyayı gözlemlediğinde en vahşi cinayetlerin en büyük soygunların en adi tecavüzlerin arkasında yanlış din yorumunun olduğunu görürdü.Dindar her türlü suçu işlemeye daha uygundur Ama Dindarlığını Yalnızca Allaha göre oluşturan ise mutlu olmaya adaydır
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%47,00
murat ufacık 04.04.2012 - 10:36:48
" Zira biz biliyoruz ki; dindar nesil çalmaz, masum cana kıymaz, kimseyi ezmez ve değerlerini de ezdirmez. Dindar nesil herkesten çok Allah’tan korkar ".... Bu arkadaşımız kuran okusada sevap kazanacağı düşüncesiyle okumuş ve Allahın dinini Allahın kitabından değil ataların allah yorumundan öğrenmiş bunun adı ise islam (yalnız allaha teslim olmak) değil başka birşeydir.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%41,69
Ad Soyad Giriniz... 31.03.2012 - 13:24:02
İçeriksiz, akıl yürütme erdeminden yoksun, yazanın darbakışlılığını açıkça belli eden bir yazı...
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%71,33
istanbullu 28.03.2012 - 20:54:19
Seni candan tebrik ediyorum
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%70,41
Ad Soyad Giriniz... 26.03.2012 - 03:21:36
dinci tayfasının çalmaması, ezmemesi, ezdirmemesi tamamen uydurma. ahlakı cinsellikte değil dürüstlükte tanımlarsanız dincilerin sınıfta kaldığını göreceksiniz. asıl dinciler ahlaksızdır.
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%61,45
erol129 25.03.2012 - 12:57:56
Akil var mantik var. Cocuklari dindar yetistirme hakki devletin degil anne babanin hakki ! 21. yuzyilda devletin dikta edecegi sekilde din egitimi isteyen kisiler ve toplum cahildir. Kendi evladini dindar yetistimek kisinin kendi hakkidir. Baskalarinin cocuklari icin nasil edelimde dindar yapalim bunlari diye dusunmek fasist bir gelenegin devamindan baska birsey degildir
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%41,80
selim 19.03.2012 - 08:59:14
süper yazı
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%62,73
Ad Soyad Giriniz... 14.03.2012 - 00:52:24
Helal
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%60,26
Ad Soyad Giriniz... 07.03.2012 - 17:18:59
evet dindar nesil istiyoruz
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%56,74
zeynep şarkışla 01.03.2012 - 10:54:35
sayın AHMET ENES ÇELEBİ size içtenlikle katılıyorum.yeni neslin bırakın dindar yetişmeyi ,dindar olmaktan korkuyorlar.çoğuinsanlar bundan çekiniyor. .artık insanların gözünde din sevgisi ALLAH sevgisini farklı görmek isteyenlerde var .ama neolursa olsun ALLAH yolunda giden her zaman kazanır .kim nederse desin insan olan insan hedefleri her zaman doğru çıkar.görmek isteyen görür istemeyen yanlışlara gider .birgün mütâ nasız insanlar inşallah görmeyide öğrenir
Aynı Görüşte misiniz?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%62,38
hakan 27.02.2012 - 09:30:03
ahmet kardeş güzel yazı... tebrikler.
Aynı Görüşte misiniz?